Monday, November 11, 2013

Village Health Workers...Our Eyes and Ears

For many Basotho, health clinics are a multiple day journey away via foot, horseback and / or motorized transport.  Village Health Workers (VHWs) are the eyes and ears for both health clinics and TTL; they are an indispensable resource within the community.  VHWs are community members specially trained by the Ministry of Health to help ensure identification of, and timely referral for, myriad childhood illnesses.


Often, trainings for VHWs are far and few between.  Recently, thanks to a donation from The Caring Network, TTL has been able to help VHWs in the Thaba Tseka and Mokhotlong districts receive additional training.  The trainings have two components:  a refresher component about identification of children suffering from malnutrition as well as new training about timely identification of common childhood illnesses, including appropriate referral and how to support the infant or child in the event of a multiple day journey to a health facility.

Though we can’t change the terrain of this beautiful ‘sky kingdom,’ we can help diminish the challenges faced by those living in the beautiful, but remote, mountain villages by ensuring that all available VHWs are empowered with knowledge to make life-saving referral decisions.  

Thank you, 'Me Malefu, for facilitating the session!

Linakaneng VHW training (Thaba Tseka district)


1 comment:

Unknown said...

Canh chua cá lóc là món ăn từ lâu đã quen thuộc với người dân Việt Nam đặc biệt là ở vùng miền tây Nam Bộ, buổi trưa hè nắng nóng mà được ăn tô canh chua cá lóc, kèm với món cá lóc kho tộ thì mọi cảm giác mệt mỏi sẽ bay biến mất. Bep 247 sẽ hướng dẫn các bạn cach nau canh chua ca loc thơm ngon hơn để bữa ăn gia đình thêm phong phú, hấp dẫn và giúp các thành viên trong gia đình đánh bay cái nắng nóng, mệt mỏi ngày hè nhé. Và một hương vị chua cay thơm ngon không kém gì món canh chua cá lóc đấy là món lẩu thái. Vào những buổi liên hoan tụ tập bạn bè hay những ngày trời se lạnh thì lẩu chính là sự lựa chọn số 1 và tuyệt vời nhất phải không nào. Nhắc đến Lẩu chắc hẳn là món quen thuộc ai cũng đã từng thưởng thức, lẩu là món dễ ăn và được nhiều người yêu thích nhất là lẩu Thái.
Lẩu thái mang một hương vị khác biệt không lẫn với bất kỳ món lẩu nào khác bởi vị nước lẩu chua chua cay cay, với hương thơm của riềng, xả nhúng kèm với các loại rau và hải sản tươi sống.
cách nấu lẩu thái chua cay cũng không khó hay cầu kì và các chị em nội trợ nào cũng có thể nấu ngon, hãy xuống bếp để trổ tài với món lẩu thái hải sản nào.